エメラルドグリーン

先日の2月14日祖父が他界しました折、2月9日に祖父に贈ったこの作品も、共に棺にいれ燃やしてもらいました。鉱物で出来た岩絵の具で描いたこの絵を燃やせば七色に包まれ昇れるか、と思ってのことでした。再び対面した時、真っ白の綺麗な遺骨の頭部にのみ、鮮やかな緑の粒子が残っていました。それが何であったかは、分かりません。ただ、白の他にエメラルドグリーンがあった、という事だけが事実です。/2012年

This is my work .I gift it at 9 February to my grand father who died at 14 February this year. I put on it in his coffin and It was made a fire with him. Because it's pigment made from mineral.So I thought if it flare up, It will be seven colors,and he will be wrap so many colors.That is my wish. After that, he became ashes, but there was green powder on his skull. I don't know why!? But
just he had emerald green color besides white color./2012